We bring you the best puerh tea from Yunnan. Contact us: 018 358 1121.

Sunday 15 September 2019

KELEBIHAN PUERH TEA YANG TIADA PADA TEH YANG LAIN


Jika ditanya mengenai kelebihan puerh tea, kami tak gemar highlight pada sekadar boleh menurunkan berat badan, kawal gula dan darah tinggi serta menurunkan kolesterol sahaja. Semua ini khasiat yang common untuk secawan teh. Bukan puerh tea sahaja yang mempunyai khasiat sebegini. Most Chinese tea like Oolong or Japannese tea juga mempunyai khasiat yang sama.

Namun jika ditanya mengenai kelebihan kami lebih suka tekankan pada:

+ Puerh tea asli berdaun. Mengekal tektur daun bermakna mengekalkan kualiti teh. Lebih optimum khasiat diserap saat teh dihirup.

+ Puerh tea tidak mempunyai jangka hayat sebagaimana teh lain. Lebih lama teh puerh disimpan, lebih tinggi kualiti teh puerh.

+ Puerh tea mempunyai rasa dan aroma yang sangat mendamaikan (refreshing) berbanding teh lain. 

+ Kebanyakkan puerh tea dituai dari pokok yang telah berusia beratus tahun. Pokok teh puerh besar-besar (perlu dipanjat) untuk mendapatkan pucuk daun teh, berlainan dari teh yang lain di pasaran. Selain itu pokok teh puerh juga tumbuh meliar (wild).

+ Dari segi khasiat, selain dari khasiat yang telah dinyatakan di atas, puerh tea mempunyai khasiat yang lebih meluas berbanding teh lain seperti bagus dalam mengimbangi hormon wanita yang mempunyai masalah period tidak teratur atau sudah lama tidak datang bulan. Wanita yang senggugut juga bagus amalkan puerh tea.

+ Tidak seperti teh lain yang tidak sesuai jika anda mempunyai gastrik, puerh tea masih sesuai untuk anda. Puerh tea tidak mengganggu perut. Puerh tea juga bagus untuk anda yang sering sakit kepala dan migraine.

+ Puerh tea sesuai diminum untuk ibu-ibu yang dalam pantang dan juga sedang menyusukan bayi. 

+ Hanya bentuk muka bumi dan cuaca di Yunnan sahaja sesuai untuk penanaman dan penghasilan puerh tea. Maka, puerh tea hanya berasal dari Yunnan.

Dengan semua kelebihan ini menjadikan puerh tea lain dari teh yang lain, dan sebab itulah harga puerh tea jauh lebih tinggi berbanding kepelbagaian teh di pasaran.

Jika anda ada sebarang kemusykilan dan pertanyaan mengenai teh puerh, mohon tekan whatsapp link di bawah:

TeaZheng
Pembekal Teh Puerh Asli dari Yunnan
Bangi Avenue, Kajang.

#kedaitehcinamuslim
#TeaZheng
Share:

1 comment:

Ingin lebih jelas whatsapp ajer terus..

Contact Us!

Contact Us!

HALAL FROM YUNNAN

HALAL FROM YUNNAN

Featured Post

SIMTOM LEPAS RAYA - LEGAKAN DENGAN PUERH TEA TEAZHENG

Mesti ada yang mengalami seperti gambar di atas kan? Semuanya gara-gara pemakanan. Pemakanan yang tidak terjaga dan tidak teratur sepanjang ...

About Me

My photo
I am puerh tea addict! You may ask me about puerh tea via 018 3581121.
Powered by Blogger.

PROMOTION

Total Pageviews

Definition List

Definition List

KAMI BAWAKAN YANG ASLI

KAMI BAWAKAN YANG ASLI

Ordered List

Popular Posts

Recent Posts

Unordered List

Pages

Theme Support